Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
İletişim Etkileşim Alıştırmaları (1. Oturum) 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

İletişim Etkileşim Alıştırmaları (1. Oturum)

Sevgili Öğrenme yoldaşlarım bu günden itibaren; Yaratıcı Drama Liderliği/Eğitmenliği Sürecinde Hazırlamış ve uygulamasını yaparak raporlaştırdığım "Okuduğunu Anlamaya ve Söz Varlığını Geliştirmeye Yönelik olarak Yaratıcı Dramanın Yöntem Olarak Kullanılması" isimli projemin oturumlarını sizlerle paylaşmak istedim...

 

 

Ders                           : Türkçe

Konu                          :  İletişim-Etkileşim(Yaratıcı Drama Etkinliklerine Alıştırma)

Sınıf                            : 20 Öğrenci, Kız –erkek sayısı eşit, 8-9 yaş çocukları,

                                     Drama yaşantıları yok.)                            

Süre                            : 40’+40’

Yöntem / Teknikler: Yaratıcı Drama/Rol Oynama, Doğaçlama                                                                            

Araç-Gereçler           :

Kazanımlar               :

ü  Sözsüz iletişimin önemini kavrar.

ü  Duyuları eş zamanlı olarak kullanır.

ü  Bedenini ifade aracı olarak kullanır.

ü  Beden dilinin öneminin farkına varır.

Süreç

A-Hazırlık/Isınma

1. Etkinlik:  Çığlık(Drama Liderliği Eğitimi 1. Aşama Murtaza Aykaç atölyesinden): Öğretmen, öğrencilerden el el tutuşarak çember olmalarını ister. Tüm öğrenciler ve öğretmen çemberde toplanır. Herkes birbirini görecek ve omuzları birbirlerine değecek yakınlıkta durur. Öğretmen el çırptığı anda herkes ya sağına, ya soluna, ya da tam karşısına bakar. Başka yöne bakamaz. Baktığı anda göz göze gelenler, göz göze geldikleri an çığlık atarak çemberden ayrılır. Çemberde tek kişi kalana kadar etkinlik devam eder.

                

2. Etkinlik (Selamlaşma): Öğrenciler salonda müzik eşliğinde yürütülür. Müzik durduğu anda kendilerine en yakın kişiye hiç bir kelime söylemeden sadece gözleriyle selam vermeleri yönergesi verilir. Müzikle yürümeye devam edilir. Müzik durduğu anda öğrencilerden kendilerine en yakın kişi ile hiç bir kelime söylemeden sadece ayak başparmakları ile birbirlerine selam vermeleri istenir. Selamlaşmaların ardından müzikle yürümeye devam edilir. Müzik durduğu anda öğrencilerden kendilerine en yakın kişi ile hiç bir şey söylemeden sadece omuzlarını birbirlerine değdirerek selamlaşmaları istenir. Müzikle devam edilir. Müzik durduğu anda öğrenciler kendilerine en yakın kişi ile hiç bir şey söylemeden sadece kafalarını birbirlerine değdirerek selamlaşırlar. Öğrenciler salonda serbest bir şekilde yürütülür. Öğrencilerden karşılarında gördüğü ilk insanı okul müdürü olarak görmelerini ve ona göre selam vermeleri istenir. Daha sonra öğrencilerden karşılarında gördüğü ilk yoldaki bir dilenci olarak görmelerini ve ona göre selam vermeleri istenir. Daha sonra öğrencilerden karşılarında gördüğü ilk insanı yolda uzun zamandır görmediği ve çok sevdiği bir arkadaşı olarak görmelerini ve ona göre selam vermeleri istenir. Daha sonra öğrencilerden karşılarında gördüğü ilk insanı yolda hiç sevmediği ve karşılaşmak istemediği bir insan olarak görmelerini ve ona göre selam vermeleri istenir.

Ara Değerlendirme: Konuşmadan da selam verilir mi? Sorusu sorulur ve öğrencilerin sözel değerlendirmeleri alınır.

B- Canlandırma

3.Etkinlik (Hissetme): Grup alanda serbest bir şekilde yürür. Öğrenciler yürürken öğretmen, öğrencilerden kendilerini bir dilenci olarak hissetmelerini ve öyle yürümelerini ister. Öğrenciler ses çıkarmadan taklitlerini yaparlar. Öğrenciler, öğretmenin yönergesi ile tekrar serbest bir şekilde yürür. Öğretmen, öğrencilerden kendilerini bir polis olarak hissetmelerini ve öyle yürümelerini ister. Öğrenciler ses çıkarmadan taklitlerini yaparlar. Öğrenciler, öğretmenin yönergesi ile tekrar serbest bir şekilde yürür. Öğretmen, öğrencilerden kendilerini bir dükkan sahibi olarak hissetmeleri ve öyle hareket etmeleri yönergesini verir. Öğrenciler ses çıkarmadan taklitlerini yaparlar. Öğrenciler, öğretmenin yönergesi ile tekrar serbest bir şekilde yürür. Öğretmen, öğrencilerden kendilerini ailesi ile alışverişe çıkmış bir çocuk olarak hissetmelerini ve öyle yürümelerini ister. Öğrenciler ses çıkarmadan taklitlerini yaparlar. (Öğretmen isterse meslekleri ve kimlikleri değiştirebilir ya da genişletebilir.)

              

4. Etkinlik: Öğrencilerden salonda karışık bir şekilde dolaşmaları istenir. El çırpıldığı an kişiler ikişerli eş olmaları istenir. Eşlerden biri A, diğeri B  olur. A lardan işe gitmek için acele eden birini, B lerden ise onu lafa tutan komşusu olmaları istenir. Oyuna hazırlık için ve canlandırma için yeterli süre verilir Tüm gruplar aynı anda canlandırmalarını yapar. Daha sonra canlandırmalar tek tek yapılır ve izlenir. Daha sonra roller değiştirilerek yeniden canlandırmalar yapılır.

C- Değerlendirme:

5. Etkinlik: “Konuşmadan da iletişim kurabilir miyiz” sorusu sorulur ve katılımcılardan düşünceleri aktarmaları istenir.

 

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...